2011. október 23., vasárnap

Aeron Aether saját tervezésű midi vezérlő kesztyűjét is bemutatta

Mindig is nagy élvezettel hallgatom azokat az előadásokat, ahol egy szakértő ad hasznos tippeket, hogyan kerüljünk közelebb a technikához. Ezúttal Aeron Aether-t kérték fel, hogy tartson prezentációt az elektronikus zene hangjainak születése témakörében. Mivel sokan sajnos nem lehettünk ott a földrajzi távolság miatt Harkányban, ezért egy élménybeszámoló miniinterjúval kárpótoljuk az érdeklődőket.

DZ: A közelmúltban Harkányban tartottál előadást az elektronikus zene sokszínűségéről. Ennek részeként az általad használt zeneírási módszerek közül is villantottál párat az érdeklődnek. Milyen trükköket mutattál be, amik kimondottan Rád jellemzőek?
AE: A bemutató a harkányi művelődési házban került megrendezésre a helyi ifjúsági klubnak, de teljesen nyílt volt, ezért sok más érdeklődő is megjelent. A közönség vegyessége miatt az előadást is olyanra terveztem, hogy mindenkinek legyen benne valami érdekes a teljesen kezdőktől a haladókig. Egy direkt erre az előadásra készített Ableton Live-os live act-tel nyitottam, majd néhány szóban összefoglaltam az alapokat. Ezután bemutattam a midi vezérlőket, a használatukat, a live act különböző elemeit, a rám jellemző technikákat, és néhány már ismert saját zenémbe is betekintettünk. A technikák között amiket bemutattam szerepelt az egyszerű dallamfeljátszástól kezdve a warpolási technikákon keresztül egészen a granuláris szintézisig minden, ami belefért a szűkös időbe.

DZ: Manapság egyre több 'know how' előadást szerveznek a producerkedés iránt érdeklődőknek. Szerinted mennyire hasznos egy ilyen prezentáció? Úgy értem nem könnyebb egy-egy új dolgot megtanulni, ha arra magunktól jövünk rá?
AE: Szerintem az ilyen előadások mindenképpen hasznosak, persze csak akkor, ha az érdeklődők nem egy az egyben akarják másolni a technikákat. Mindenkinek más a kézreálló módszer, és mindenkinek a saját technikáit kell kidolgoznia amiben kényelmesen tud mozogni, de az mindenképpen előnyös, ha van, ahonnan ötleteket meríthetünk. Ez meggyorsítja a fejlődést, és kitágítja szemünk előtt a lehetőségek széles tárházát. A fejlődéshez nagyban hozzájárul a tutorial videók nézegetése, és a témához kapcsolódó könyvek olvasgatása (pl. mixing/mastering témában). Ez persze kezdetben sok időt felemészthet, de megéri.

DZ: Saját tervezésű midi vezérlő kesztyűdet is megmutattad a nagyérdeműnek. Erről a különleges szerkentyűről mesélj már egy picit!
AE: A midi vezérlő kesztyű, amit terveztem, a szakdolgozatom témája volt, amiből meg is építettem a prototípust. Ez a kesztyű a különböző kézmozdulatokat alakítja át midi üzenetekké, és továbbítja gép felé, így bármilyen paramétert vezérelhetünk bármelyik tengellyel. Előnye, hogy intuitívabb módon kezelhetjük a különböző effekteket és szinti paramétereket, és egyszerre egy potméter helyett egy kézzel egyszerre akár 3-at is kezelhetünk. A bemutató végén bemutattam a kesztyű működését is, utána pedig bárki kipróbálhatta.

DZ: Egy kicsit visszazökkenve a mindennapokba mire készülsz mostanság, milyen release-k várhatók tőled?
AE: Most, hogy végre felhagytam a remixeléssel, és lenne időm az albumomon dolgozni, alig jut valamennyi időm a zenélésre. Azért pár izgalmas dolog készülőben van: Mango gőzerővel dolgozik az albumán, melyen én is közreműködöm 3 zenében is. Matt Darey a következő mixalbumát leszerződtette az Armadával, melyen a Tiff Lacey közreműködésével alkotott Into The Blue című közös szerzeményünk újratekert változata is helyet kap, és életem első dubstep-szerű remixe is, amely Matt egyik saját zenéjére készült. Ezen kívül az Abstracta nevű, Solex-szel alkotott közös formációnk első original alkotása szintén egy Armadás mix CD-n lát hamarosan napvilágot.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése