2012. október 2., kedd

Így készült V.: Yura - One Week In Sousse

Hosszabb kihagyás után újabb bejegyzéssel bővül az "Így készült" rovat. A górcső alá vett produkció nem más, mint Yura 'One Week In Sousse' című száma, ami sokaknak már ismerős lehet egy 2011 végi Mistique Music-os válogatásról. Yura az alábbiakban a track keletkezéséről, illetve utóéletéről is részletesen mesél.
"Az alap ötlet egy tunéziai nyaralás kapcsán merült fel. Az ott átélt élmények és érzések inspiráltak a dal megírására. Legelőször a fő téma fogalmazódott meg bennem, miközben a ReFx Nexus 2 vsti-t fürkészgettem. Ráakadtam egy hangszínre, ami azonnal magával ragadott. Általában nem szoktam előre programozott „gyári” preseteket használni, de ez annyira megtetszett és nagyon passzolt az elképzelésemhez, hogy végül nem változtattam rajta. A kiállás közepén ez a stereofóniával játszó lecsengés, mely az egyik oldalról a másik oldalig tartó delay-el egészül ki, s a fő témát igazán egyedivé varázsolja. Aztán szépen sorban feljátszottam 3-4 midi sávon a pad-okat, basszus menetet, néhány kiegészítő dallamocskát, akkordot. Ezzel talán a zeneírás élvezeti része részemről ki is merült. Következett a hangszerelés, amely egy nagyon lassú folyamat. Rengeteg időt felemészt. Akár több hetet is eltöltök a megfelelő hangszínek kiválasztásával, kitekergetésével. Nagy kedvenceim az analóg modellezésű szintik vsti változatai. Ennél a dalnál is előnyben részesítettem ezeket. A basszus, néhány kísérő dallamocsak Korg Legacy, a szőnyeg Nexus2. A dobokat és ütősöket a Vengeance progressive house, elektro house mintákból válogattam. Törekedtem az élő dobhangszínek használatára. Szerintem ezek jobban passzolnak a dalhoz. Az időnként felcsendülő női dúdorászás minta eredete ismeretlen számomra. Vincseszterem egyik sötét szektorában akadtam rá, valami időszámításunk előtti noname hangmintapakkban. Nagyon megörültem és azonnal töltöttem is be a mintákat a Melodyne editor-ba, hogy átvariáljam a hangokat. Szerencsémre nem sok eltérés volt a zene és a vokál között. Ezzel sikerült egy kis arabos hangulatot csempészni a zenébe. Miután végeztem a szerkezeti felépítéssel, nekiláttam a keverésnek az arányok beállításának és a masternek. Az original verzió a Mistique Music egyik válogatásán jelent meg először 2011 decemberében. Nagy meglepetésemre rengeteg pozitív visszajelzést kaptam. Youtube-ra is feltöltötte valaki, ahol az első hetekben meghaladta a több mint 3000-es nézettséget. Számos illegélis letöltő oldalon is találkoztam a zenével, aminek titkon örülök. Ez ugyan bevételkiesést jelent a kiadónak és nekem viszont az egyik legjobb promoció. Fél évre rá a kiadó úgy döntött, hogy saját sublabeljükön a Mistique Digital-on újra megjelentetik mint önnáló kislemezt 3 remixel és egy általam készített club mixel kiegészülve. Azonban egy kis félreértésnek köszönhetően, a kiadványról lemaradt Kay-D remixe valamint az én club mixem. A Kay-D remix egy később megjelenő válogatásukon lát majd napvilágot. A club mix gondozását nem vállalta a kiadó, ezért ingyenesen letölthetővé tettem, amit az alábbi linkre kattintva meg is tehettek."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése